چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵

پخش یک مستند به مناسبت سالروز عملیات مرصاد

آرم شبکه دو سیما*

سینماپرس: مستند «دشمن ملت» به مناسبت بزرگداشت حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در سالروز عملیات مرصاد، جمعه ۵ مرداد از شبکه دو سیما پخش می شود.

به گزارش سینماپرس، «دشمن ملت» روایتی تاریخیست که روند فعالیت های ددمنشانه گروهک تروریستی منافقین از شروع انقلاب تا فرجام کارشان در عملیات مرصاد و پس از آن را بررسی می کند. این مستند با استفاده از تصاویری آرشیوی که تا کنون دیده نشده به چالش های سیاسی، اجتماعی و رفتارهای درون سازمانی این گروهک سست عنصر و خائن می پردازد.


پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران، همان گونه که عراق را در بن بست سیاسی و نظامی شدیدی قرار داد و توطئه های وسیعی را که از جانب استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی تدارک دیده شده بود، نقش بر آب کرد، بر گروهک تروریستی منافقین نیز شوک شدیدی وارد کرد. منافقین با جمع‏آوری نیروهای ضد انقلابی و با بهره‏گیری از جنگ‏افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند. ملت سلحشور و مسلمان ایران نیز پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی، به خروش آمده و عازم مناطق غرب کشور می‏شوند. سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ۱۳۶۷، با رمز مبارک یا علی(ع) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‏آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز گردید، که در نهایت منافقین را به فراری مفتضحانه وادار ساخت و برگ زرین دیگری را در صفحات پرافتخار تاریخ هشت سال دفاع مقدس به یادگار گذاشت.


«دشمن ملت» کاریست از گروه سیاسی شبکه دو به تهیه کنندگی و کارگردانی داود مرادیان که جمعه ۵ مردادماه ساعت ۲۲ روانه آنتن می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.