سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴

فراخوان «سینماحقیقت» ۶ مرداد منتشر می‌شود

شهنام صفاجو در نشست خبری دهمین جشنواره سینماحقیقت

سینماپرس: فراخوان شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» شنبه‌ آینده ۶ مردادماه منتشر خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، فراخوان شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» شنبه‌ آینده ۶ مرداد ۹۷ منتشر و امکان ثبت‌نام آثار روی وب‌سایت جشنواره مهیا می شود.

شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» با اعلام این خبر افزود: تهیه‌کنندگان و مستندسازان ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ جشنواره تا روز سی‌ویکم شهریورماه ۹۷ فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir ثبت و نسخه‌ای از فیلم را حداکثر تا ۱۰ مهرماه برای بازبینی به دفتر جشنواره «سینماحقیقت» ارایه کنند.

صفاجو تاکید کرد: امسال بخش‌های رقابتی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» تغییراتی کرده است از جمله انتخاب و داوری فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، مستندهای نیمه‌بلند (از ۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و مستندهای بلند (بالای ۷۰ دقیقه) که همین الگو در بخش «مسابقه بین‌الملل» هم لحاظ خواهد شد. ضمن اینکه در بخش ویژه «جایزه شهید آوینی» هم بدون قید زمان فیلم به ۳ اثر برگزیده تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی شهید آوینی اهدا می شود.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» عنوان کرد: مسابقه فیلم‌های مستند «معدن و صنایع معدنی ایران» از دیگر بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره است که آثار مستند حوزه‌ معدن و صنایع معدنی ایران، نظیر طرح‌های احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری مواد معدنی و اجرای کارهای اکتشافی، محیط زیست، معدن و چالش‌های اجتماعی، ایمنی، انرژی در معادن و صنایع معدنی، انسان و معادن و سایر موضوعات مرتبط را شامل می‌شود. در این بخش که با مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزار می‌شود به ۳ اثر برگزیده بدون قید زمان فیلم و سال تولید جوایزی اهدا می‌شود. ضمن این که هزینه‌ تولید فیلم بعدی برگزیده‌ اول این بخش با موضوع معدن و صنایع معدنی، توسط این سازمان تأمین خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال یک جایزه ویژه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم تدارک دیده شده که طی آن تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ  ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین فیلم جشنواره با این موضوع اهدا می‌شود.

صفاجو ادامه داد: مثل همه‌ این سال‌ها، تمرکز مسئولان «سینماحقیقت» بر اجرای یک جشنواره حرفه‌ای بین‌المللی، استانداردسازی بخش‌های مختلف جشنواره، برپایی کارگاه‌های تخصصی با حضور مدرسان برجسته، تاکید بر اهمیت اقتصاد سینمای مستند با برگزاری بازار فیلم و پخش مطلوب آثار منتخب ایرانی و خارجی با هدف تکریم مستندسازان و علاقه مندان سینمای مستند است.

صفاجو عنوان کرد: ثبت‌نام اینترنتی آثار بخش‌های ملی دوازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» از شنبه‌ آینده ششم مردادماه روی وب‌سایت www.irandocfest.ir آغاز می شود و تا ۳۱ شهریورماه ادامه پیدا می کند. آخرین فرصت برای ارایه فیلم‌های مستند به دبیرخانه جشنواره هم روز ۱۰ مهرماه اعلام شده است که این مهلت تمدید نخواهد شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» تاکید کرد که در این دوره از جشنواره، همه‌ فیلم‌های منتخب بخش مسابقه ملی می‌بایست دارای زیرنویس انگلیسی باشند در غیر این صورت از بخش مسابقه کنار گذاشته می‌شوند.

صفاجو در پایان گفت: اگرچه فرصت ثبت‌نام و ارایه فیلم به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» حدود ۲ ماه ادامه خواهد داشت اما از متقاضیان تقاضا دارم که هر چه زودتر نسبت به اعلام شرکت در جشنواره دوازدهم «سینماحقیقت» و ارایه فیلم خود به دفتر جشنواره اقدام کنند و این مهم را به یکی دو روز پایانی کار موکول نکنند.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ در شهر تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.