سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

اسامی آثار راه یافته به «نهمین جشن فیلم کوتاه» اعلام شد/ رونمایی از پوستر

رونمایی از پوستر نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه

سینماپرس: صبح امروز ۲ مردادماه در نشستی، اسامی فیلم های کوتاه «نهمین جشن فیلم کوتاه» اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما صبح امروز دوم مردادماه  در نشستی آثار منتخب جشن مستقل فیلم کوتاه را برای داوری نهایی اعلام و از پوستر این دوره جشن رونمایی کرد.

در ابتدای این مراسم پیمان نهان قدرتی دبیر نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه گفت: ۲۱ نفر از اعضای هیات انتخاب طی ماه های گذشته وقت گذاشتند و فیلم هایی را که امروز معرفی می شوند و به بخش نهایی این جشن رسیدند انتخاب کردند.

وی افزود: همانور که در رسانه ها خوانده اید امسال قرار است با توجه به شرایط اقتصادی موجود و فهم اعضا از این وضعیت و همچنین فشارهای مختلف، جشن خانه سینما به دور از هزینه های رایج و ریخت و پاش های اضافی برگزار شود.ما نیز اعلام می کنیم ما فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه از صرف هزینه های کلان دوری می کنیم چرا که فیلم کوتاه با وجود همه کمبودها و نداری‌ها با شرایط موجود کنار آمده و بر راس هرم سینمای ایران قرار دارد و گواه آن کسب افتخارات متعدد در فستیوال های دنیا است. با آرزوی اینکه فیلم کوتاه ایران بر بلندای این شکوه باقی بماند.

پس از آن در بخش رونمایی پوستر مازیار میری، پیمان نهان قدرتی، مسعود امینی تیرانی و طه ذاکر طراح پوستر روی صحنه آمدند و از این اثر رونمایی کردند.

ذاکر در بخشی از صحبت های خود بیان کرد: برای طراحی این پوستر محدودیت نداشتم و البته دبیرخانه برای طرح اصلاحیه خواستند اما من در نهایت کار خود را کردم.

اسامی فیلم های منتخب «نهمین جشن فیلم کوتاه» عبارتند از:

«آن سوی دریاچه» عماد خدابخش، «آدم پران» امیر رضا جلالیان، «افسرده نیستم» محمدارسلان، «باگ» کیوان محسنی، «بچه خور»محمد کارت،  «برافراشتن بادبان»شرمین مجتهد زاده، «برف تابستان» امین چادگانی، «پیدایش» آبتین مظفری، «تاول» مرتضی شمس، «تاخیر»علی عسگری، «تو هنوز اینجایی» کتایون پرمر، «تکلیف» علی خوشدونی فراهانی، «تلخ» مجید اسماعیلی، «تراداد» محدثه تیموری، «تیرگی»  بابک بیگی، «ثبوت»مصطفی سلیمانی، «جشن» بهنام عابدی، «دریا موج موج می لرزد» امیر غلامی، «دریای تلخ» فاطمه احمدی، «دور از خانه» فرهاد دل آرام، «رورانس» سوگل رضوانی، «ساقی» علیرضا اسفندیار نژاد ، «ساعت ۱۷» پدرام نور،  «سیندرلا» مهدی آقا جانی،  «شب چره» مهدی محمد نژادیان، «شو تایم» میلاد با وفا، «عافیت» حمید رضا وفاخواه، «قرار» امید شمس، «گاو آمریکایی» فاطمه طوسی، «گسل» سهیل امیر شریفی، «گوش سیاه» بهزاد آزادی، «ملاقات خصوصی» فرهاد غریبی، «مثل بچه آدم» آرین وزیر دفتری، «مکافات» مسعود جهانبخش، «موج کوتاه» محمد اسماعیلی، «مونالیزا» عباس عمرانی،  «نقش» فرنوش صمدی، «هدیه»سحر ستوده.

همچنین در پیام دبیر جشنواره آمده است:

«یقینا همه در رسانه ها خوانده و شنیده اید که بنا به اعلام مدیرعامل محترم خانه سینما، جشن امسال با توجه به شرایط اقتصادی موجود و فهم فشارهایی که اقشار مختلف متحمل می شوند و اعضائ خانه سینما نیز جدا از این جامعه نیستند، به دور از هزینه های رایج آن برگزار می شود.

انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا)، در راستای این تفکر ارزشمند و با صحه نهادن به آن در نظر دارد همچون سالهای گذشته در قامت بضاعت خود جشن نهم را با آبرو ولی بدور از ریخت و پاش ها به سرانجام برساند و با صدایی رسا به سینمای ایران اعلام کند که ما فیلمسازان و فعالان فیلم کوتاه همیشه از صرف هزینه های کلان فرسنگ ها فاصله داشته ایم چرا که تار و پود فیلم کوتاه با همه این نداری ها و نبودن ها ساخته و پرداخته شده است.

مفتخریم که فیلم کوتاه با وجود همه کمبودها بر راس حرم سینمای ایران قرار دارد و این نه یک ادعا بلکه گواه آن  بیشترین حضور موثر و کسب افتخارات متعدد در فستیوال های معتبر دنیا است.

با آرزوی اینکه فیلم کوتاه ایران  همچنان در بلندای این شکوه باقی بماند.

با افتخار اعلام می کنم همه این فیلم ها برنده های جشن محسوب می شوند زیرا که حضور تک تک این آثار است که جشن ما را می سازد.

پیمان نهان قدرتی

دبیر نهمین جشن فیلم کوتاه

دوم مرداد ماه ۱۳۹۷»

«نهمین جشن فیلم کوتاه» تابستان ۱۳۹۷ توسط انجمن فیلم کوتاه ایران (ایسفا) و به دبیری پیمان نهان قدرتی به صورت آکادمی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.