دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

ضابطیان:

پول، رسانه ملی را از رسالت مقدسش دور کرد

منصور ضابطیان

سینماپرس: منصور ضابطیان گفت: من هیچ‌گاه برای تلویزیون کیسه ندوخته‌ام و این‌ دست کارهایی هم که انجام شده از روی دلسوزی هنری بوده است؛ چرا که کار هنری زنده است تا دیده شود.

به گزارش سینماپرس، روز گذشته در رسانه‌ها به تبلیغات خاصی که یک مجری تلویزیون برای برنامه خودش در شبکه شما انجام داد، پرداختند. ماجرایی که به یک راز مبهم تبدیل شد؛ راز مبهمی از جنس "بیلبوردهای رادیوشب"! برنامه‌ «رادیوشب» که سری جدید آن از هفته پیش روی آنتن شبکه شما رفته؛ برنامه‌ای که امضای همیشگی تیم سازنده و در رأس آن‌ها منصور ضابطیان را دارد و باب طبع علاقه‌مندان است. همزمان با شروع پخش «رادیو شب» بیلبوردی در بزرگراه مدرس به آن اختصاص یافته که ذیل عنوان برنامه، ساعت پخش(۲۲) و شبکه پخش‌کننده(شما) نوشته شده است. استفاده از بیلبوردهای شهری برای تبلیغ برنامه جزو اتفاق‌های نادر و البته قابل تحسین است که «رادیو شب» از آن بهره برده است. اما این ابهام وجود داشت که این تمهید خود شبکه شما بوده و اگر این طور باشد چرا این امکان برای دیگر برنامه‌ها وجود ندارد؟ یا تیم «رادیو شب» چنین ایده‌ای را اجرایی کرده‌اند؟ این سوالات و ابهاماتی بود که یک نکته مهمی را هم ذیل آن قرار می‌داد که اگر تیم «رادیو شب» این کار تبلیغاتی را انجام داده‌اند هزینه سنگین اجاره بیلبورد چطور تأمین می‌شود؟

بیلبوردها ربطی به شبکه "شما" ندارد

محمدمهدی قاسمی رئیس شبکه شما درباره این ابهام  گفت: من معتقدم برای برندسازی بایستی از هر ظرفیتی استفاده کرد، چون این برندسازی برای توسعه و گسترش آن برنامه و آن مفهوم کارساز است. خبر دارم منصور ضابطیان به عنوان مجری و تهیه‌کننده «رادیوشب» از ظرفیت خودش برای این کار تبلیغاتی استفاده کرده و شبکه هیچ رایزنی نداشته است. ما به دنبال این کار نبوده‌ایم و پروژه بیلبوردها کاملاً به ضابطیان برمی‌گردد.

*بعد از این گپ و گفت باز یک ابهام دیگر متوجه این اتفاق می‌شد که منصور ضابطیان این هزینه سنگین را از کجا آورده و چرا اصلاً اسپانسر باید چنین کاری را برای این برنامه انجام دهد؟ از طرفی دیگر هم چرا برنامه‌ای که در سطح کشوری است باید تبلیغات آن در تهران متمرکز شود؟

رمزگشایی آقای مجری از بیلبورد «رادیوشب»

منصور ضابطیان در تشریح ماجرای بیلبوردهای تبلیغاتی «رادیو شب» و پاسخ به این ابهامات گفت: چند شرکت تبلیغاتی که من برای آن‌ها اجرا انجام داده بودم، به جای دستمزد این بیلبوردهای تبلیغاتی را در سطح شهر برپا کردند.

پول داشته باشیم بیلبوردها را به شهرستان‌ها هم می‌بریم

اگر شرایطی فراهم شود و رایزنی با اسپانسرها داشته باشم حتماً برای جذب مخاطب و توسعه کار فرهنگی به شهرستان‌ها هم خواهیم رفت. مقصود این تبلیغ، تمرکز این برنامه در تهران نبوده، چرا که خوشبختانه شبکه شما تنها به تهران اختصاص ندارد و همه ایران ما را می‌بینند. تنها عاملی که بیلبوردهای «رادیو شب» را در تهران برپا کردند، چون حد تعامل و خدمات ارائه شده‌ای که به این شرکت‌ها داشتم همین قدر بود.  

رسانه‌ملی از رسالت مقدس خود فاصله گرفته است

ضابطیان در پاسخ به این سوال که چرا این روزها اسپانسرها بدون مدیریت و رها هرکاری که می‌خواهند انجام می‌دهند و کار به جایی رسیده که در محتوا هم دخل و تصرف می‌کنند، عنوان کرد: متأسفانه این ماجرا فقط مربوط به ایران نمی‌شود و هر جای دنیا پای پول زیاد به میان بیاید، فساد به همراه خودش دارد. تلویزیون هم از این قاعده مستثنی نیست؛ رسانه‌ای که روزی حضرت امام(ره) اعتقاد داشتند باید همچون دانشگاهی رفتار کند اما امروز همین پول باعث شده از آن رسالت مقدس فاصله بگیرد.

عادلانه نیست از گزارش مطبوعاتی دیگران را قضاوت کنیم

وی درباره اتفاقاتی که این چند روز افتاده و توجه همه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است به موضوع دو مجری تلویزیونی و ماجرای وام سه‌میلیاردی، تأکید کرد: البته کارشناسان باید درباره این مسائل صحبت کنند اما منصفانه و همه سویه‌هایش را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند نه اینکه از روی یک گزارش مطبوعاتی همه‌چیز را قضاوت کنند. این عادلانه نیست! چرا که در بعضی از زوایا رسانه‌ها درست می‌گویند اما از برخی ابعاد هم یا فضای تلویزیون را نمی‌شناسند و یا از فرآیند ساخت یک برنامه بی‌خبرند.

مردم به ما اعتماد می‌کنند زمانیکه با آن‌ها صادق باشیم

ضابطیان در پاسخ به این سوال که آیا رویه مناسبی بود احسان علیخانی به تلویزیون آمد و از خودش دفاع کرد کار درستی بود؛ پس چرا تلویزیون چنین فرصت‌هایی را به دیگران نمی‌دهد که از خودشان دفاع کنند، افزود: ای کاش همه‌چیز از لحظه اول آنقدر شفاف باشد و هیچ پنهان‌کاری در میان نباشد که مردم و رسانه‌ها دنبال پیدا کردن زوایای پنهانش باشند. وقتی با مردم صادقانه رفتار کنیم و تلویزیون ما حقیقت‌ها را بیان کند و آنقدر مخاطب را با تردیدها تنها نمی‌گذاریم. من امروز با رسانه شما صحبت کردم درباره ماجرای بیلبوردهایی که اصلاً نکته مبهمی نداشت اما باز درباره همه ابعادش صحبت کردم که نکته‌ای غیرشفاف باقی نماند. ما اگر مخاطب را در جریان همه حقیقت‌ها حتی به سودمان نباشد، قرار دهیم بیشتر به ما اعتماد می‌کند. با این مردمی که بدون هیچ توقعی در همه بحران‌ها ایستادگی کرده‌اند صادق باشیم.

نام دلسوزی فرهنگی را کاسبی نگذارید

وی با بیان اینکه من هیچ‌وقت برای تلویزیون کیسه ندوخته‌ام و این را باید بدانیم زنده‌ایم تا بیننده داشته باشیم، خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از روحیه و اخلاق هنری من خبر داشته‌ باشند؛ این‌ دست کارهایی هم که انجام شده از روی دلسوزی هنری بوده است. چرا که کار هنری زنده است تا دیده شود. من اگر بخواهم در این میدان مقدس صرفاً به دنبال کاسبی باشم همان روزهای اول تمام شده بودم. کسی که در تلویزیون کار می‌کند باید برایش دیده شدن مهم باشد. به همین خاطر از هر پتانسیل و ظرفیتی باید برای این کار استفاده کرد و مسئله برندینگ هم از این حیث حائز اهمیت است. چرا تلویزیون نباید در این راه پیشرو باشد؟ ما ورود کردیم تا راه اندیشه‌ورزی و اجرا در این میدان فراهم شود.

*منصور ضابطیان را مخاطب بیشتر جلوی دوربین «رادیو هفت» دیده اما گویا به دلایلی این فعالیت به شبکه شما تحت عنوان «رادیوشب» منتقل شده است.

آرامش، گسترش احترام و وحدت ملی سه هدف «رادیوشب»

او در پایان درباره سری جدید این برنامه گفت: هر شب به غیر از جمعه‌ها در باکس شبانه(۱۰ تا ۱۱ شب) روی آنتن شبکه شما می‌رویم. در این برنامه به دنبال رسیدن سه هدف به سرمنزل مقصود هستم؛ اول: آرامش؛ حداقل یک ساعت هم شده مردم بی‌خیال تنش‌های اقتصادی، زندگی کنند. دوم: هدف دیگر گسترش احترام است؛ این روزها چرا به هم لبخند نمی‌زنیم و همواره با هم در تنش هستیم. در گذشته یک احترامی نسبت به بزرگترها قائل بودیم و ما می‌خواهیم در «رادیوشب» این احترام‌ها را دوباره زنده کنیم. سوم: شاید مسئله وحدت‌ملی اصلی‌ترین هدف هم باشد. ما بیش از هر زمان دیگری به این وحدت و یکپارچگی ملی نیاز داریم. برخی به اشتباه بر این باورند که وحدت ملی فقط به پرچم و یکسری کار شعاری برمی‌گردد. به نظرم بایستی بزرگتر فکر کرد و برنامه‌هایی ساخته شوند که رنگ و بوی همه اقوام ایرانی را نمایش دهند. شوخی‌های جذاب و دیالوگ‌های مهربانانه را از دل فرهنگ ملی استخراج و دل‌های ملت را به هم نزدیک کنند. امروز یکی از نگرانی‌های‌مان همین وحدت ملی است که هر مشکل و معضلی را ریشه‌کن می‌کند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.