دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

معاون هنری وزارت ارشاد:

تاکنون کمتر به جغرافیای هنر در کشور توجه شده است

 نشست هم اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سینماپرس: نشست هم اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری، روز گذشته ۳۱ تیرماه برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست هم اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با معاونت هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید مجتبی حسینی معاون هنری، سید هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان ها، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان ها، مدیران کل و مشاوران معاونت امور هنری و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها درباره برنامه ها و فعالیت های حوزه معاونت امور هنری در تعامل و همکاری با استان ها برگزار شد.

معاون امور هنری در این نشست با تاکید بر توجه به جغرافیای هنر در کشور گفت: تاکنون کمتر به جغرافیای هنر در کشور توجه شده است و ضرورت دارد که جغرافیای هنر با در نظر گرفتن نیازها و ظرفیت ها مطالعه و بررسی شود.

سید مجتبی حسینی در ادامه با اشاره به تعداد فارغ التحصیلان هنر از دانشگاه ها و تعداد افرادی که در آموزشگاه های آزاد هنری و مراکز آموزشی هنر، هنر را فرامی گیرند، گفت: لازم است که با نگاه جامع  مسایل آموزش هنر و فضای فعالیت و کسب و کار برای هنرمندان بررسی شود و به این موضوع توجه شود که آیا فضای فعالیت، امکانات و کسب و کار لازم برای این تعداد هنرمند و فارغ التحصیل هنر در کشور فراهم شده است.

هم اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و معاونت هنری

حسینی در ادامه با تاکید بر تمرکززدایی از فعالیت های هنری، فعالیت شوراهای هنری، تدوین و بازنگری آیین نامه ها، تسهیل روند صدور مجوزها، رصدخانه هنر ایران، آمایش سرزمینی هنر، استفاده از ظرفیت بخش های دیگر از جمله مناطق آزاد کشور برای هنر و طرح شهرهای خلاق هنر را از برنامه های معاونت هنری خواند.

در ادامه این نشست علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، محمد اللهیاری فومنی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، مسایل و برنامه های هر بخش در تعامل و همکاری با استان ها را بیان کردند.

سپس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها خواسته ها، چالش ها و مسایل حوزه موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی، آموزش هنر و مد و لباس را در استان ها بیان کردند و معاون هنری و مدیران کل معاونت درباره این مسایل و چالش ها توضیح دادند.

اداره کل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت امور هنری این هم اندیشی را برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.