یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

سارا بهرامی؛ از «دارکوب» شعیبی تا «هزارپا»ی داوودی

سارا بهرامی

ایسنا: دو فیلم سینمایی «دارکوب» و «هزارپا» که این روزها روی پرده سینماها هستند، بازیگر مشترکی دارند که دو نقش متفاوت را در آنها ایفا کرده است.

سارا بهرامی از جمله بازیگرانی است که دو فیلم همزمان بر پرده سینماها دارد اما در هر کدام وجهی جداگانه از استعداد خود را در بازیگری نشان داده است.

او در جشنواره ‌سی‌وششم فیلم فجر سیمرغ بلورین را برای بازی در فیلم «دارکوب» گرفت و در آن نقش یک زن معتاد را بازی کرده که کاملا متفاوت از نقشی است که در کمدی «هزارپا» ایفا کرده است.

بهرامی که فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است، در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ بیشتر حضوری تلویزیونی داشت و در چند سریال بازی کرد، اما در  سال‌های اخیر فعالیت بیشتری در سینما داشته و بعد از بازی در «من دیه‌گو مارادونا هستم»، «گیتا»، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» و «ایتالیا ایتالیا» در سال ۹۶ به  «هزار پا» و «دارکوب» رسید.  

«دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی در جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشت و بهرامی در آن نقش یک زن معتاد را بازی کرده است.

او که از بین چند گزینه برای ایفای این نقش انتخاب شده، گفته است که تلاش زیادی کرده که نشان دهد توانایی لازم را دارد تا شعیبی برای انتخابش در این فیلم قانع شود.

بهرامی که پس از بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا» پیشنهاد فیلمی را نپذیرفت تا نقش‌های مشابه را آنچه بازی کرده بود نپذیرد، برای «دارکوب» با چند مؤسسه ترک اعتیاد ارتباط گرفت تا به بهانه غذادادن به مصرف‌کنندگان، شب‌ها به دیدار آن‌ها برود. او تاکید دارد،  برای ایفای این نقش چند بار به کمپ رفته و فیلم هم زیاد دیده است و حدود هشت ماه از زندگی خود را با این افراد گذرانده است.

این بازیگر همچنین با تاکید براینکه تلاش کرده تا نقش خود را شبیه هیچ فیلم و بازیگر دیگری درنیاورد، گفته است: در ابتدای کار نمی‌دانستم چه قدر ماجرا وحشتناک می‌شود، اما روزی به جایی رسیدم که زندگی طبیعی‌ام را هم نمی‌توانستم داشته باشم. مثلا آخرین سکانس فیلم بسیار سخت و آزاردهنده بود و حتی آقای شعیبی هم پشت دوربین گریه می‌کرد. روزهای آخر فیلم‌برداری بسیار بداخلاق بودم و واقعیتش دیگر نمی‌توانستم ادامه بدهم طوری که تا مدت‌ها بعد از فیلم‌برداری حتی نمی‌توانستم درباره‌ معتادها و کارتن‌خواب‌ها خبری بشنوم.

سارا بهرامی که معتقد است برای نقش «مهسا» دارکوب، تمام توان خود را گذاشته، از تکرار نکردن نقشی مشابه پرهیز دارد و گفته است که بعید می‌داند دوباره آن را انجام دهد.

در جشنواره فجر سال گذشته حاشیه‌هایی بر سر نقش این بازیگر در فیلم «دارکوب» پیش آمد و او از آنجا که شنیده می‌شد نقش مکمل در فیلم داشته است، در نشست خبری پس از نمایش فیلم به طور رسمی اعلام کرد که منتظر است اسامی نامزدها اعلام شود تا ببیند در نقش اول معرفی می‌شود یا مکمل.

با این حال او در اختتامیه جشنواره برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد؛ در حالی که مهناز افشار هم از این فیلم به عنوان نامزد بازیگری نقش اول زن انتخاب شده بود.

این بازیگر جدا از نقشی سخت و تراژیک که در فیلم «دارکوب» داشته، «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داودی را هم روی پرده دارد و در فهرست بازیگران این فیلم که نام رضا عطاران و جواد عزتی هم دیده می‌شود کم و بیش نشان می‌دهد که نقشی متفاوت از یک زن معتاد را باید از سارا بهرامی دید.

داودی درباره حضور سارا بهرامی در فیلم خود که پس از گذشت حدود دو دهه سراغ یک اثر کمدی رفته و اینکه آیا بازی او در «ایتالیا ایتالیا» سبب شده که برای «هزارپا» انتخاب شود؟  می‌گوید: سارا بهرامی را ابتدا خودم از نزدیک دیدم و بعد از بستن قرارداد برای بازی در این فیلم، فرصت دیدن «ایتالیا، ایتالیا» حاصل شد. اما مدتی قبل‌تر فیلم «من دیگو مارادونا» بهرام توکلی را دیده بودم،  در آنجا سارا بهرامی خصوصیاتی داشت و یک جور آشفتگی در بازی او دیده می‌شد که برایم دلچسب بود بنابراین احساس کردم او می‌تواند نقش یک شخصیت دوست‌داشتنی گاه نفرت‌انگیزِ را بازی کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.