شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲

اعتیاد، رسوایی و خودکشی ثمره سینمای ۱۰۸ ساله هالیوود

هالیوود

سینماپرس: رابین ویلیامز بازیگر سینمای هالیوود اگر این روزها زنده بود شمع تولد ۶۶ سالگی‌اش را فوت می‌کرد، اما افسردگی و پس از آن خودکشی از او تنها خاطره‌ای شیرین به جا گذاشته است.

به گزارش سینماپرس، هالیوود همواره از نگاه برخی از سینما دوستان مهد این هنر نامیده می‌شود و بسیاری از بازیگران جهان خواسته و ناخواسته آرزوی حضور در فیلمی هالیوودی دارند، اما وقتی با کمی دقت به سینمای هالیوود نگاه می‌کنیم به سرابی واهی خواهیم رسید.
سینمای هالیوود طی سال‌های گذشته نشان داده که دیگر آن اتوپیا و یا مدینه فاضله سینما نیست. برملا شدن رسوایی‌های شدید اخلاقی از تهیه کننده معروف گرفته تا کوین اسپیسی بازیگر محبوب هالیوودی‌ها نشان می‌دهد که هالیوود تنها یک ویترین خوب چیده شده و انگار از درون در حال فروپاشی است.
اعتیاد، رسوایی اخلاقی و خودکشی ثمره سالها تلاش هالیوود/دلیل اصلی خودکشی بازیگر مطرح هالیوود چه بود؟
فارغ از رسوایی‌های فراوانی که سینمای هالیوود درگیر آن شده، مصرف بیش از حد مواد مخدر در میان بازیگران سینمای هالیوود به شدت همه گیر و کلی شده است. جنیفر آنیستون، آنجلینا جولی، کارا دلوین، کریستین استوارت و کیت مارس فهرست کوتاهی از بازیگران هالیوودی هستند که درگیر اعتیاد بوده اند.

اعتیاد در میان بازیگران هالیوود به نوعی جزوی از روند دوران کاری محسوب می‌شود و بسیاری از آن‌ها در برهه‌ای از زمان اعتیاد را تجربه کرده اند، اما در این میان برخی از این بازیگران نتوانستند در جلوی این مشکل فائق آیند و جان خود را از دست دادند.

یکی دیگر از مشکلات عمده‌ای که بازیگران سینمای هالیوود به شدت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند افسردگی و گوشه گیری در دوران میانسالی است. این بازیگران که در دوران جوانی به واسطه فیزیک جوان به شدت استفاده می‌شدند در برهه‌ای از زمان کم کار شده و گاهاً به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند. برخی نیز تحمل تنهایی و بیکاری را نداشته و چاره‌ای جز خودکشی برای خود نمی‌بینند.

رابین ویلیامز
همزمان با سالروز تولد "رابین ویلیامز" بازیگر محبوب سینمای هالیوود به زندگی و مرگ این بازیگر سینما که بر اثر خودکشی رخ داد پرداخته است.

رابین ویلیامز بازیگر سینمای هالیوود اگر این روز‌ها زنده بود شمع تولد ۶۶ سالگی‌اش را فوت می‌کرد، اما افسردگی و پس از آن خودکشی از او تنها خاطره‌ای شیرین به جا گذاشته است.

رابین ویلیامز نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد برای فیلم‌های "صبح بخیر ویتنام"، "انجمن شاعران مرده"، "سلطان ماهیگیر" و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم "ویل هانتینگ نابغه" شد.
رابین ویلیامز در ۲۱ جولای سال ۱۹۵۱ در شهر شیکاگوی آمریکا دیده بر جهان گشود. پدرش یکی از افراد رده بالای شرکت‌های سازنده خودروی فورد و مادرش یک مدل بود. دوران کودکی ویلیامز بر خلاف آنچه که تصور می‌شود بسیار سخت بود.
رابین ویلیامز
وی در دوران کودکی از کوتاهی قامت و وزن زیاد رنج می‌برد و همواره مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار می‌گرفت که او را در مسیر مدرسه اذیت می‌کردند به همین دلیل ویلیامز تصمیم گرفت برای فرار از این وضعیت به اجرای کمدی بپردازد و اولین بار این کار را با در آوردن ادای مادربزرگش نزد مادرش انجام داد!.

ویلیامز پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه موفق شد در دانشگاه در رشته علوم سیاسی به تحصیل بپردازد، اما خیلی زود از این رشته انصراف داد تا بتواند به دانشگاه جیلارد رفته و در آنجا در رشته نمایش ادامه تحصیل دهد.

ویلیامز پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه به اجرای نمایش‌های مختلف کمدی پرداخت که از جمله آن‌ها "استند آپ کمدی" و "نمایش‌های خیابانی" بود. اولین نقش آفرینی ویلیامز در سینما در سال‌های ۱۹۷۸-۱۹۷۷ در فیلمی به نام "روز‌های خوش" در نقش یک آدم فضایی عجیب به نام مورک اتفاق افتاد که با بازخورد مناسبی از جانب تماشاگران همراه بود.
رابین ویلیامز
جسد ویلیامز در خانه‌اش در کالیفرنیا، حوالی ساعت ۱۱:۵۵ صبح در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۱۴ پیدا شد و مرگ او رسماً در ساعت ۱۲:۰۲ بعد از ظهر در سن ۶۳ سالگی تایید شد. پلیس کالیفرنیا تأیید کرد دلیل مرگ رابین ویلیامز، خودکشی بوده است.

ویلیامز از افسردگی شدید رنج می‌برد. او خود را در ویلایی که همراه همسرش در آن زندگی می‌کرد، حلق‌آویز کرد. وی در چند سال اخیر از افسردگی رنج می‌برد و خود به صراحت از مصرف کوکائین و الکل سخن می‌گفت، چند بار نیز برای ترک به مواد مخدر تلاش کرده بود.

سوزان اشنایدر همسر رابین ویلیامز گفته است که او در زمان مرگ به پارکینسون مبتلا بود. سوزان اشنایدر گفت که بیماری پارکینسون همسرش در مراحل اولیه بود، ولی او هنوز آمادگی لازم را برای اعلام عمومی ابتلایش به این بیماری نداشته است.

*میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.