دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۳

تا یک ماه دیگر؛

بازیگران خارجی "روز رستاخیز" به این پروژه می پیوندند

\مجید میر فخرایی

بازیگران خارجی عظیم ترین پروژه تاریخ سینمای ایران تا یک ماه دیگر به این پروژه می پیوندند.

مجید میرفخرایی، طراح هنری این فیلم به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: در حال حاضر گروه در لوکیشنی در شهرستان بم، مشغول فیلمبرداری صحنه های مربوط به واقعه کربلا هستند و پس از ایم مرحله برای فیلمبرداری فصل مربوط به دارالعماره شام و کوفه، عازم شاهرود می شوند.
وی افزود: "روز رستاخیز" اولین اثر تاریخی سینمای ایران است که مراحل تولید آن بطور منظم و کاملا حرفه ای انجام می شود و ما در بخش تجهیزات و طراحی محیط با هیچگونه مشکلی مواجه نیستیم.

میرفخرایی تصریح کرد: بخشی از سکانس های فیلم نیازمند جلوه های ویژه رایانه ای است که طبق قراراداد منعقد شده توسط یک شرکت بین المللی انجام می شود.

وی درباره حضور بازیگران خارجی در این فیلم گفت: حضور این افراد در "روز رستاخیز" قطعی است اما ظاهرا قراردادهای تنظیم شده هنوز نهایی نشده است و طبق پیش بینی های انجام شده بازی هنرمندان بین المللی یک ماه دیگر آغاز می شود
طبق گفته های پیشین گروه تولید، آنتونی هاپکینز و عمر شریف دو بازیگری هستند که احتمال حضورشان در این پروژه بسیار زیاد است.

"روز رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش و به تهیه کنندگی تقی علیقلی زاده به قیام امام حسین (ع) و متن حوادث واقعه عاشورا می‌پردازد. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت را دربرمی‌گیرد. در حال حاضر نیز همزمان با فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای فیلم توسط شرکت MULINAR از کشور انگلستان طراحی و اجرا می‌شود.

پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، آرش آصفی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، سروش گودرزی، حمید جدیدی، علی جاویدفر، امیر مولوی، بهنام تشکری و کورش زارعی از جمله بازیگران فیلم "روز رستاخیز" هستند.

سایر عوامل این پروژه عبارتند از:نویسنده و کارگردان: احمد رضا درویش، مدیر فیلمبرداری: حسین جعفریان، فیلمبردار: علیرضا برازنده، صدابردار: یدالله نجفی، طراح صحنه و لباس: مجید میرفخرایی، جلوه های ویژه رایانه‌ای: شرکت MULINAR از کشور انگلستان، عکاس: بابک برزویه، دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی، مدیر تولید: علی قائم مقامی، مدیر هنری: مجید میرفخرایی، طراح چهره پردازی: محسن موسوی، مدیر تدارکات: بهرام به نوید و مجری طرح و تهیه کننده: تقی علیقلی‌زاده.

براساس این گزارش، فیلمبرداری "روز رستاخیز" شانزدهم بهمن ماه سال گذشته، مقارن با سالگرد اربعین حسینی در منطقه بم در استان کرمان آغاز شد.

انتهای پیام/س ق/ش

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.