چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱

کشف 14 هزار لوح فشرده غیر مجاز در شهر اصفهان

قاچاق فیلم

سعید جابری انصاری گفت: تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری گواه دیدگاه های ولایتمدارانه مدیران فرهنگی است.

به گزارش سینماپرس، در ادامه بازرسی های ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی ،ماموران این ستاد با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت استان اصفهان و اداره کل ارشاد این استان از مراکز عرضه کننده محصولات فرهنگی شهر اصفهان بازدید و اقدام به جمع آوری محصولات غیرمجاز فرهنگی نمودند.

در این بازرسی ها مجموعا 14000سی دی و ودی وی دی غیر مجاز کشف و ضبط شد و تذکرات لازم به واحد های متخلف داده شد.

همچنین در روزهای گذشته بازرسان ستاد به شهرستان های نسیم شهر، سلطان آباد و اسلام شهر برای رصد بازار مراجعه کردند که در بازرسی هایی که انجام دادند توانستند برخی از عوامل توزیع کننده فیلم های مستهجن و مبتذل که به صورت دستفروش اقدام به توزیع این محصولات می کردند شناسایی و دستگیر کنند که کشف و ضبط 17000 سی دی مبتذل و مستهجن نتیجه این بازرسی ها بود.

سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی درباره این بازرسی ها گفت:در ادامه سفر های استانی و در راستای رصد بازار محصولات فرهنگی در کشور، در دو هفته گذشته با هماهنگی که با مدیر کل ارشاد استان اصفهان و نیروی محترم انتظامی انجام شده بود، ما بازدیدهایی از شهرستانهای استان اصفهان داشتیم. امروز هم به لطف و عنایت الهی رصدی از شهر اصفهان داشتیم. آنجه در این بازرسی ها مشهود بود کم بودن قاچاق فیلم های نمایش خانگی در شهر اصفهان بود. اگر چه در شهرستان ها این درصد زیاد بود . اما در حوزه بازیهای رایانه ای شاهد بازیهای رایانه ای ممنوعه، غیر مجاز و گاها مستهجن در شهر اصفهان بودیم. گاها بازیهایی دیده می شد که با ولت های جدیدی و مشتری پسند به صورت غیر مجاز در پک های خوش طرح در اختیار مردم گذاشته می شد که اینها اکثرا غیر مجاز و رایتی بودند.

جابری انصاری ادامه داد: همچنین با غیر مجاز اعلام شدن برخی بازیها توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه ایT بازیهای غیر مجاز جدید مثل بازیی به نام "آخر الزمان" توسط متخلفان وارد بازار شده که ان شالله سر منشا های ورود این بازیها را قطعا پپدا می کنیم.

ضمن اینکه خبر داریم که از طریق بانه یک تعداد از این بازیها دارد وارد می شود که ان شا الله از طریق نیروهای ذی صلاح در حوزه .مربوطه نسبت به برخورد با متخلفان و جلوگیری از ورود این محصولات اقدامات مربوطه را انجام خواهیم داد.

همچنین برخی فروشندگان بازیهای ممنوعه معترض بودند چرا در مورد ممنوعیت این بازیها به آنها اطلاع رسانی نشده. ما از مسئولین بنیاد ملی بازیهای رایانه ای می خواهیم که نسبت به اطلاع رسانی بیشتر نسبت به بازیهایی که ممنوع کرده اند اقدام کنند که ان شالله بتوانیم با یک عزم جدی تر این فضا را مدیریت کنیم. ما معتقد نیستیم کسانی که دارند محصولات فرهنگی را می فروشند تخلفی را به عمد انجام می دهند. به هر صورت گاهی به خاطر عدم اطلاع رسانی مناسب توسط مسئولین آنها متضرر می شوند. به همین دلیل ما خواهشمان این هست که اطلاع رسانی را بیشتر کنند. همچنین در اصفهان توزیع اکثر بازیهای رایانه ای ممنوعه فقط از طریق ویزیوتورهایی انجام می شد که با مراجعه به فروشگاههای توزیع محصولات فرهنگی محصولاتشان را در اختیار آنها قرار می دادند. اینها نه شناسنامه ای داشتند نه مشخص بوده از کدام شرکت توزیع بودند که این خودش از آسیب هایی است که در این حوزه متصورهست. تعدادی ویسیتور متخلف از مراکز ویدیو رسانه مجوز ندارند و وزارت ارشاد و ادارات کل باید دراین مورد نظارت کنند.ضمن اینکه مراکز ویدیو رسانه باید لیست ویزیتورها را اعلام و نظارت کنند تا عده ای از نبود فضای نظارت سو استفاده نکنند. قطعا با کار اطلاعاتیی که در خود استان انجام می شود نسبت به شناسایی و دستگیری این خاطیان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

جابری انصاری در ادامه گفت: در همین سفر یک روزه با برخی از اساتید دانشگاه و برادران عزیز بسج داشنجویی استان جلسه ایی داشتیم. خوشبختانه دوستان خیلی تمایل داشتند که در جنگی که با مصادیق ناتوی فرهنگی دشمن داریم به کمک وزارت ارشاد بیایند این نقطه عطفی است که از ظرفیت های علمی بسیج دانشجویی و اساتید محترم استفاده کنیم. مقام معظم رهبری اساتید را فرماندهان و دانشجویان را افسران جنگ نرم نامیده اند. نقش دانشجویان بخصوص دانشجویان متعهد تاثیر گذار است و از آن جا که دشمن به صورت شبانه روزی در تلاش است تا با استفاده از ترفندهای مختلف، باورها و ارزشهای فرزندان میهن عزیزمان را مورد تهاجم قرار دهد، ظرافت و هوشیاری مسئولان به تقویت بنیه مذهبی قشر جوان منجر می شود.

جابری انصاری در پایان گفت: تشکیل ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری گواه دیدگاه های ولایتمدارانه مدیران فرهنگی برای ایجاد زیرساختهای اعتقادی در برخورد با مصادیق جنگ نرم دشمنان است. هوشیاری نیروهای ارزشی و باورها و اعتقادات مردمی عاملی در ایجاد فضای مثبت در عرصه فرهنگی است. در مقابله با جنگ نرم علاوه بر داشتن بینش، باید شجاعت و درایت انقلابی داشت که با عزمی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، این ستاد می تواند نقش موثری در برخورد با مسائل غیر مجاز در راستای فرهنگ ایفا کند تا بتوانیم در کل کشور شاهد فضای مثبتی در عرضه ی محصولات فرهنگی باشیم.

شماره ستاد حمایت و صیانت 42991 هست و مردم می توانند از طریق این شماره و سایت ستاد (http://www.hsetad.ir) ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی را در کنترل فضای عرضه محصولات فرهنگی یاری کنند.



انتهای پیام/ح.گ/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.