یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۳

گیتارنوازی داوود آزاد در آلبومی با موسیقی بلوز

داوود آزاد

داوود آزاد از کار بر روی دو آلبوم جدید خود با موسیقی بلوز خبر داد.

داوود آزاد آهنگساز، خواننده و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری سینمای ایران، گفت: بر روی موسیقی بلوز دو آلبوم موسیقی کار می کنم که هر کدام از این آلبوم ها شامل هفت قطعه می شود.

وی افزود: این آلبوم ها بخشی سازی و بخشی آوازی است که من در آن ها گیتارنوازی کرده ام، هر دو بر روی موسیقی بلوز است.

این آهنگساز خاطر نشان کرد: هر دو این آلبوم ها که هنوز نامی برای شان در نظر گرفته نشده است هم اکنون در راه است و به زودی منتشر و راهی بازار موسیقی کشور می شود.

داوود آزاد از نسل جدید خواننده ها و نوازندگان موسیقی سنتی ایران است. او نوازنده چیره دست تار و سه تار است و البته سازهای دیگری چون عود، رباب و دف را نیز با توانایی می نوازد. او فعالیت هایی نیز در زمینه موسیقی تلفیقی انجام داده است . داوود آزاد در سال 1341 در ارومیه به دنیا آمد و از بیست سالگی فراگیری ساز تار را آغاز کرد. از سال 1362 تدریس تار و سه تار را در تبریز آغاز کرد. وی از همان ابتدای فعالیت، همت خود را بر جستجو و تحقیق در آثار گذشتگان موسیقی گذاشت و آثاری را نیز ارائه کرد که بیشتر جنبه تحقیقی و تجربی داشتند . داوود آزاد در سالهای اخیر بیشتر در خارج از ایران فعالیت داشته و به آموزش موسیقی سنتی از جمله تار، سه تار، دف و آواز و اجرای برنامه های متعدد در کنسرت ها و فستیوال های مختلف مشغول بوده است.


انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.