دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹

سریال سه ساله آماده پخش می شود

«شهر دقیانوس» روایت جدیدی از غارت میراث فرهنگی جیرفت روایت می کند

محمود پاک نیت و عاطفه نوری در سریال شهر دقیانوس

پس از گذشت سه سال سرانجام سریال تلویزیونی «شهر دقیانوس» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما آماده نمایش می شود.

به گزارش خبرنگار تلویزیونی خبرگزاری سینمای ایران فیلمنامه ' شهر دقیانوس 'را بیژن میرباقری و محمدرضا هاشمی نوشته‌اند و مهرداد خوشبخت آن را کارگردانی کرده است.سام درخشانی، عاطفه نوری، کامران تفتی، نگار فروزنده، محمد صادقی، ناصر فخری، ساغر عزیزی، محمد ربانی‌پور، مژگان ترانه، کرامت رود ساز، محمود پاک نیت، سیاوش طهمورث، محمد مطیع، انوشیروان ارجمند و حسن جوهرچی در این سریال ایفای نقش آفرینی کرده‌اند.

در خلاصه سریال این مجموعه تلویزیونی آمده است: منوچهر جیرفتی وصیت می کند که بعد از مرگش او را در قبرستان خانوادگی واقع در باغی در شهر جیرفت به خاک بسپارند. سهیل (پسر کوچک او) مامور بردن جنازه پدر به جیرفت میشود. در پی حفر در باغ تعدادی اشیای تاریخی از زیر خاک بیرون می افتد. این در حالی است که پسر عموی سهیل یعنی محسن نیز شاهد این ماجراست.با توافق ظاهری سهیل و محسن آنها اشیا را به تهران منتقل می کنند. سهیل قصد دارد ا از ارزش تاریخی اشیا که منجر به شناخت بهتر از خانوادهاش میشود،آگاه شود اما در یک غافلگیری پسر عمویش اشیا را به فروش می رساند. در این حال سامان برادر بزرگ سهیل راهی جیرفت می شود تا اطلاعاتی راجع به این موضوع به دست آورد که شبانه پس از رفتن به باغ ناپدید میشود. شکایت همسر سامان و حضور پلیس باعث برملا شدن رازهای تاریخی باغ میشود.

شهر دقیانوس از سال 87 وارد مرحله تولید شده و در حال حاضر آماده پس از گذراندن مراحل تولید و فنی آماده پخش شده است.بخش‌هایی از این مجموعه تلویزیونی در شهر دبی امارات متحده عربی تصویربرداری شده‌ است.

در این مجموعه ناصر عنصری به عنوان تهیه کننده حضور دارند و سایر عوامل آن عبارت اند از: مدیر تصویربرداری: سیروس عبدلی/ تدوین:سهراب خسروی/دستیار یک کارگردان: سعید کریمی/ برنامه ریز: سیداحمد میرمحمدی/ صدابرداران:ناصر انتظاری، کریم کاشانی/ مدیرتولید: هومن کبیری/طراح صحنه و لباس: داریوش پیرو/ ساخت دکور: بابک بهشتی/طراح گریم: ندا میقانی/ عکاس: حسن شجاعی.

«شهر دقیانوس» در 18قسمت 45 دقیقه ای برای پخش از شبکه یک سیما آماده پخش است.


پایان پیام/ش م ـ ر  ا
















ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.