شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱

رضا سعیدی یادت گرامی

رضا سعیدی

سمیرا محمدی

رضا سعیدی در چهاردهم بهمن ماه سال 1338 در شهر مشهد به دنیا آمد و از اوایل دهه 50 فعالیت هنری خود را با بازیگری در تئاتر آغاز کرد و پس از آن به واسطه تئاتر وارد سینما و تلویزیون شد .
او بازیگری است که در طول سه دهه فعالیت در زمینه های مختلف بازیگری حضور خود را به عنوان یک بازیگر موفق در این سه عرصه به اثبات رساند اما زودتر از آنچه که تصور می شد و نابهنگام در 20آذر سال 84 13بر اثر عارضه قلبی در شهرستان رامسر در حالی که مشغول بازی در مجموعه "گل‌های وحشی" به کارگردانی حسین علی لیالستانی بود ، دار فانی را وداع گفت...

او علاوه بر بازیگری در دیگر مشاغل سینماو وتلویزیون چون:سینه موبیل،فیلمبردار پشت صحنه و حمل و نقل نیز فعالیت داشت.

سعیدی در فاصله میان سال های 1360 تا1380 در آثاری به شرح زیر به بازیگری پرداخت: ۱ - مسیح (۱۳۸۴)، آلبوم (۱۳۸۳)، مارمولک (۱۳۸۲)، دیوانه ای از قفس پرید (۱۳۸۱)، تیک (۱۳۸۰)، انتظار (۱۳۷۹) ،قطعه ناتمام (۱۳۷۹) ، سهراب (۱۳۷۸)، مرد بارانی (۱۳۷۸)، مردی شبیه باران (۱۳۷۵) و زمزمه (۱۳۶۶).

همچنین وی در سریال‌های تلویزیونی چون:"روژان"، "فرار بزرگ"، "روایت عشق"، "ولایت عشق"، "تنهاترین سردار" و "پروانه ها می‌نویسند "ایفای نقش کرده است.

از فعالیت های این هنرمند در زمینه تئاتر می توان به کارگردانی آثاری چون:نمایش‌های "کوراوغلوی چل نبیل"، "آوخ"، "ظهور"، "سقوط استبداد"، "چهار صندوق"، "عالیجنابان"، "دلبران"، "پرده دوم ومرگ " اشاره کرد که بعد ازانقلاب صورت گرفت.

رضا سعیدی ؛ همچنین به خاطر بازی در نمایش "مظلوم پنجم" به عنوان بهترین بازیگر دومین جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

یادش گرامی ....

انتهای پیام /س م /اط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.