چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷

به دنبال نشست امنیت شغلی در خانه سینما؛

علی اکبری: خانه سینما به جای مدیریت هزینه ها مواضع سیاسی خود را مدیریت می کند

محسن علی اکبری2

تهیه کننده فیلم " کتاب قانون " احتمال تعامل خانه سینما با معاونت سینمایی را بعید ندانست وبا اشاره به نزدیکی انتخابات هیات مدیره خانه سینما ابراز امیدواری کرد اهالی سینما با روی کار آمدن هیات مدیره جدید خانه سینما شاهد تعامل بیشتر با معاونت سینمایی باشند با این وجود خانه سینما هنوز نتوانسته تعریف درستی از جایگاه خود درمیان هنرمندان ارائه دهد.

محسن علی اکبری درگفتگوبا خبرگزاری سینمای ایران افزود : با وجودی که پشتیبان اصلی سینما گران در بحث امنیت شغلی؛ مدیریت خانه سینما است اما به نظر من حمایتهای لازم ازسوی مدیریت خانه سبنما برای تامین امنیت شغلی سینماگران انجام نمی شود .

وی ادامه داد : متاسفانه سینماگران زیادی وجود دارند که علی رغم زحمتهای زیادی که برای سینما کشیده اند اما به محض وجود حادثه ای بلافاصله به دلیل عدم حمایت و پشتیبانی ازسوی مدیریت خانه سینما از عرصه سینما کنارگذاشته شده اند.
 
تهیه کننده فیلم " آن مرد آمد " با اشاره به اصغرشاهوردی صدابرداری که به دلیل حادثه ای حدود سه سال خانه نشین شده است تصریح کرد : تا آنجا که خبردارم درطول این سه سال فقط یکبارمدیریت وقت خانه سینما ازآقای شاهوردی دلجویی کرده و تختی را به ایشان هدیه داد ودیگر هیچگاه پیگیرخانواده این سینماگرنبوده که آنها چگونه باید با این مشکل دست وپنجه نرم کنند اما من شاهد کمکهایی از طرف معاونت سینمایی به وی زبودم که درواقع خارج از وظایف معاونت سینمایی بوده است . به گفته این تهیه کننده سینما هنوز خانه سینما نتوانسته تعریف درستی از جایگاه خود درمیان هنرمندان ارائه دهد.

علی اکبری اظهارداشت : خانه سینما با توجه به اختیاراتی که درخصوص تامین امنیت شغلی دارد می تواند این جایگاه را درصورتی که در راستای وظایف صنفی خود فعالیت کند ارتقا دهد ومطمئن باشد دراین صورت شاهد حمایتهای معاونت سینمایی نیزخواهد بود.

تهیه کننده فیلم " شهرآشوب " گفت : متاسفانه تا زمانی که مدیریت خانه سینما با نگاه سیاسی به عملکرد معاونت سینمایی بنگرد که خارج از حیطه وظایف خانه سینما نیزخواهد بود باید همچنان شاهد روابط سرد بین خانه سینما با معاونت سینمایی باشیم. وی با بیان اینکه معاونت سینمایی بدور از مباحث سیاسی تلاش می کند تا جنبه پدری خود را همچنان برمجموعه خانه

سینما داشته باشد اظهارداشت : هرگاه خانه سینما خواستار جلسه ای با معاونت سینمایی بوده این جلسه برگزارشده وخواسته هایشان نیزتامین شده است. علی اکبری خوب اجرا نشدن قوانین داخلی خانه سینما را یکی از دلایل کاهش امنیت شغلی سینماگران اعلام کرد . تهیه کننده فیلم " همیشه پای یک زن درمیان است " با اشاره به سخنان برخی از هیات مدیره خانه سینما که ازاختصاص اندک بودجه خانه سینما ازسوی معاونت سینمایی گلایه داشته اند گفت : کسری بودجه وزارت ارشاد و بخش معاونت سینمایی یکی از دلایل اختصاص حداقل بودجه به خانه سینما بوده است.

وی اضافه کرد : اگرچه من هیچ سمتی درمعاونت سینمایی ندارم اما احساسم این است که اختصاص کمی بودجه از طرف معاونت امورسینمایی به خانه سینما هیچ دلیلی جز کاهش بودجه معاونت سینمایی نداشته است چرا که سال گذشته حدود 35 درصد از بودجه معاونت سینمایی پرداخت نشده وتمام زیرمجموعه ها همچون فارابی وسینمای تجربی دچار کمبود بودجه شدند اما ازسوی دیگرنیزمعتقدم که خانه سینما هم حق دارد بر روی بودجه اختصاص یافته خود حساب کند ومسلما با اعلام کاهش بودجه دچارمشکلاتی خواهد شد.

علی اکبری تصریح کرد : اگر کمبود بودجه ای وجود داشته برای همه ارگانها بوده و خانه سینما تنها مبتلای آن نبوده است، بنابراین معتقدم خانه سینما به جای بزرگنمایی بودجه باید مدیریت درستی درهزینه ها می کرد اما متاسفانه شاهدیم که آنها به جای مدیریت هزینه ها ؛ مواضع سیاسی خود را مدیریت می کنند که از انصاف بدور خواهد یود.

تهیه کننده فیلم " پاداش سکوت " احتمال تعامل خانه سینما با معاونت سینمایی را بعید نداست وبا اشاره به نزدیکی انتخابات هیات مدیره خانه سینما ابراز امیدواری کرد که اهالی سینما با روی کار آمدن هیات مدیره جدید خانه سینما شاهد تعامل بیشتر با معاونت سینمایی باشند.
انتهای پیام/الف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.