سه‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱

در نشست خبری دومین جشنواره بین المللی حجاب و عفاف مطرح شد(1)

عفاف و حجاب;خانه امن، جامعه امن

نشست خبری جشنواره عفاف و حجاب

اولین نشست خبری دومین جشنواره تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(نور) امروز با حضور پروین سلیحی، مریم خزاعی، دبیر و سیدصابر امامی، دبیر اجرایی جشنواره برگزار شد

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از روابط‌عمومی دومین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(نور)،مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب در این نشست از برگزاری دومین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب با رویکرد عفاف و حجاب;خانه امن، جامعه امن خبر داد.
براساس این گزارش؛ پروین سلیحی ضمن تشریح برنامه‌های دومین جشنواره بین‌المللی تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب (نور) اظهار داشت: نخستین دوره جشنواره تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب در سال 87 برگزار شد و براساس مصوبه دبیرخانه و شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود تا فرصت کافی برای افراد صاحب انگیزه در جهت تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری با محوریت عفاف و حجاب وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف ذاتی رسانه ملی پرداختن به موضوع عفاف و حجاب است چرا که در دنیای امروز رسانه‌ها با شدت و جدیت بسیار زیاد برای تسخیر افکار انسان‌ها و تخریب آن تلاش دارند و لازمه حفظ داشته‌های دینی و فرهنگی خودمان این است که با شتاب ویژه‌ای به کار و فعالیت در این حوزه بپردازیم.
مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب شعار امسال این جشنواره را«خانه امن، جامعه امن» دانست و خاطر‌نشان کرد: این جشنواره در 5 بخش فیلم، عکس، گزارش‌های رسانه‌ای، شعر و داستان، رسانه‌های مجازی برگزار می‌شود و کمیته‌های بخش‌های مختلف این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

سلیحی تصریح کرد: سازمان ملی جوانان، دفتر تحقیقات دانشگاه تهران، نهاد ریاست‌جمهوری، شهرداری تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت کشور، مجمع جهانی اهل بیت، وزارت کار و امور اجتماعی در برگزاری این جشنواره مشارکت و همکاری دارند.

مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب با اشاره به فراخوان این جشنواره که از اواخر سال گذشته انجام شد، یادآور شد: در دور اول این جشنواره 6 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که از میان این آثار، 120 اثر به مرحله داوری راه یافت و در انتها 28 اثر به عنوان آثار برگزیده نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای عفاف و حجاب معرفی شد.
وی با یادآوری اینکه این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: از طریق دفاتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در کشورهای مختلف و همچنین از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هماهنگی‌های لازم برای مشارکت و حضور تمام علاقه‌مندان از کشورهای مختلف فراهم شده است.
مسئول شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی تولیدات و رسانه‌ای عفاف و حجاب محور‌های این جشنواره را شامل «عفاف، حضور اجتماعی، امنیت اجتماعی»، «عفاف، اخلاق، آرامش»، «عفاف ذهنی، ثبات خانوادگی» دانست و گفت: « عفاف، جنسیت، ارزش‌های اخلاقی»، «حجاب امنیت فردی، مصونیت اجتماعی»، «حجاب، محدودیت‌های مادی، مصونیت معنوی»، و بخش ویژه «حجاب و عفاف، زینت بندگی» از دیگر محور‌های این جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.